Orang Kurus Yang Perasan Gemuk.

12/9/13


Sekadar gambar hiasan~


Assalamualaikum..


Aku selsema dan aku rasa letih dan ngantuk. Tapi, aku tak mau tidur. Dan sekarang inilah dia, aku sedang menulis pasal orang kurus yang perasan gemuk ni. Seriously, what?? Aku serious tak dapat tangkap why orang kurus ni selalu perasan diri tu gemuk???


Aku ada kawan yang serious dia kurus gila. Kurus daripada SNSD. Berat pun 30+ ajo. Aku rasa macam nak angkat dia buang dalam longkang sebab nak kasi dia tu sedar yang dia tu kurus gila gila gila. Dia still boleh cakap yang 'hang tengok la aku sekarang. dah gemuk dah tau dak.' Apakah???


And satu lagi. Adakah dah menjadi budaya orang kurus akan letak gambar di FB dan tulis caption 'k, aku gemuk sekarang.' Motip wei motip nak cakap gitu? Padahal berat pun entah entah 40 aja ada hati nak cakap diri tu gemuk. Kenapa? Nak suruh orang kata 'eh, badan hang lawa kottt.' Macam tu?


Kalau berat badan hang pun 39,40,41,42,43, aku nak habaq yang hang tu gila gila kurus. Orang yang berat badan lebih sangat jealous dengan badan hang, hang boleh lagi nak kata diri hang gemuk? Come on sayang. You're skinny. 


And if you're still don't trust what people told you, hang pergi kira BMI hang. BODY MASS INDEX hang. Kalau tak reti and malas sangat nak tekan calculator apa bagai, nuhh pergi cari kat pakcik bermisai lebat, Google tulis 'bmi calculator'. Keluaq segala mak bapak bmi calculator kat situ and hang just tulis berat hang and tinggi hang dan dia akan totalkan untuk hang sama ada hang tu berat badan berlebihan ke, kurang berat badan ke, obesiti ke, berisiko berat badan berlebihan ke apa ke. Kalau hang still tak percaya BMI and hang nak kata hang tu gemuk gila daripada gajah, sila pergi psychiatrist. :)


Sekian,

yang benar,
Niena Reen,
yang curious mengapa orang kurus suka perasan gemuk.


(:

27 comments:

  1. Lumrah alam dah cik Niena. Ramai girl yang kurus perasan gemuk, yang gemuk perasan kurus. Saya tak kata semua, cuma sesetengah je. ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul betul. bukan semua lah yg mcm ni, sesetengah sahaja. :D

      Delete
  2. yes, betul. Kes nik tak berlaku pasal gemuk kurus je. Pasal cantik ke tak. Seriously, perempuan banyak insecurities.

    Hey, kalau sudi jenguklah sat blog kita. hihi ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmm tu lah kan. perempuan.... :D eh, ya ya nanti sy jalan blog sis.

      Delete
  3. same here...kalau dorg yg kurus pon gemuk, yg sally bulat ni panggil ape..? huhu :P

    ReplyDelete
    Replies
    1. hah tu lah. sy pun terfikir jugak, depa tngok diri depa pon gemuk, tngok kita mcm mana lah dia nampak kan. hahaha. >.<

      Delete
  4. hahaha..org mcm serius nk lempang skuat hati..bia dia sedar betapa keringnya diaaa...kalo diorang gemuk,kami2 yang agak berisi ni dikira obese ke hape?hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. tau tak pa sis. tu lah kan, yg berisi mcm sy ni depa panggil apa agaknya ya? hahaha! lawak pulak bila fikir lama2. :D

      Delete
    2. Sebenarnya pendapat Saya TIDAK lain minta puji, sengaja cakap "eh aku dah gemuklah" supaya nanti orang cakap "tidaklah kamu KURUS" done haters.. ai is menyampah orang kurus berlakon gemuk.. jeles Tau 😂😂😂😂

      Delete
  5. hehe..macam2 peel org zaman sekarng..sy ad sorang mmber mcm tu..rasa nk cepuk2 je dye ble dye ckp mcm tu..hohoho.. =)

    ReplyDelete
  6. Haha, stuju giler. lagi2 kalo budak2 batak hot tu,. mengade betoiii -_-

    ReplyDelete
    Replies
    1. tu lah saja ngada2 nak suruh org kata badan dia lawo lerr tu. klu memang dia rasa macam gemuk, sakit jiwa kot?? :) mihmihmih.

      Delete
  7. hmm ramai yang mcm nii.. macam nak sakai ja kepala dengan kayu sampai keluaq darah..
    oppssss zalim sangat plak.. tapi bengang gak la klo ada kawan yg dok merungut mcm ni walhal diri tu cekeding

    ReplyDelete
    Replies
    1. amboi amboi kak, ganas kemainnn.. >.< tulah, memang bengang tahap menggelegak otak bila kwn tu dok mengadu gemok gemok gemok. cekik kang baru tahu. ohoho. kita ganas sama2 lah ni. :)

      Delete
  8. hahaha..
    xle terima kenyataan kot
    jom berkongsi ilmu
    http://www.freevitamin.my/2013/09/cara-makan-set-kurus-shaklee-untuk.html

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmmh itu salah satu masalah terbesar. terimalah kenyataan. hehe. :)

      Delete
  9. Sebenarnya dia nak suruh kita puji yang dia tu kurus la...Serius cakap... masa dia cakap tu, mesti depan orang yang badannya berisi sikit dari dia...so dia nak orang tu puji dia... ermmm macam2

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah kan kak.. manusia mmg sukakan pujian. tapi dia tak sedar yg kata dia kurus tu dlm hati rasa nak luku2 ja kepala dia. hahaha. hmmhh tak apalah, nanti lama2 klu dia kata mcm tu lagi malas nak layan dahhhh. :D

      Delete
  10. apa kejadahnya mereka itu! kalau akak, selalu akak tanya, kalau kau gemuk, aku apa? obess? tiba2, terlintas lak kat pemikiran nak bagi ayat kasar.. "oh, maknanya kena jadi macam rangka tulang la baru slim gitew... tunggu mati r camtu!" bawak2 la sedar diri tu.. isk3..

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha. betul jugak kan kak. eh, emosional habis akak. tapi mmg geram klu berhadapan dgn org cenggini. :)

      Delete
  11. hihi.. manusia mmg cenggitu nina.. yg gemuk ngaku kurus, yang kurus ngaku gemuk.. kan bagus kalau kuarkan statement puji pada tuhan sebab aku diberi kesihatan oleh Allah walaupun aku kurus or aku gemok.. yer tak? neway.. gud entry!! sebab yg obses pasal kurus gemok ni kebykan org yg perasan dia cun dik.. >__<

    ReplyDelete
  12. Gemuk tu terima aje sabar dengan dugaan

    ReplyDelete
  13. Tapi tak payahlah hina sangat orang kurus ni . Yela gemuk dgn kurus dua2 ad kekurangan .

    ReplyDelete
  14. Sebenarnya org kurus ni die ade satu penyakit iaitu obses kurus.. bg saya sendiri pun pernah mengalami perasaan mcm tu. Saya tinggi 163 cm dan berat 48 kg.. bagi normal person dah dianggap sebagai kurus dan ideal.. tapi bagi saya tak.. sbb sy dlu pernah mencapai berat 43kg.. bila badan naik sehingga 48kg pun sy dah anggap diri sy dah gemok.. tapi alhamdulillah sy pulih dri penyakit obses kurus tu. Sifat manusia kak, yg kurus dipandang cntik.. disebabkan keadaan sekeliling yg mcm tu.. ramai org terkena penyakit obses ni.

    ReplyDelete

❤Tulis apa sahaja yang anda nak tulis. Hak menulis hak anda. Tapi andai ada yang tidak berkenan dek hati saya, akan didelete komennya ya... Setiap komen pasti akan saya baca dan maafkan saya kalau ada yang tak terbalas.. Jangan malu-malu untuk kongsikan pendapat anda ya, sayangs!❤